Rožu ciemiņi pagalmā
Atrodi un atklāj savus “rožmīļus”!
Iepazīsti augu pasauli kopā ar mums! Pieteikt nodarbības var, rakstot uz e-pastu: info@botania.lv
Dodies dārzā, pļavā vai pilsētas parkā! Vēro, kas apciemo pieneni!
Spēlē “Lazdu sudoku! Marts pie mums bija veltīts lazdām un mūsu Zinātkārā Pele ir sagatavojusi jaunu darba lapu! Kā piedalīties? Lejupielādē darba lapu! 1. Izgriez noderīgos attēlus pa punktotām līnijām. 2. Ievieto attēlus tukšajos laukumos tā, lai katras attēls katrā rindā, kolonnā un 2×2 kvadrātā būtu tikai vienu reizi. 3. Pārbaudi un pārliecinies, ka attēli izvietoti pareizi. Pielīmē tos. Ja būsi pareizi izvietojis attēlus, varēsi izlasīt ticējumus par lazdām. Vēro dabu gada garumā un pārliecinies vai ticējumi piepildās.
Trīs nodarbību cikls: praktiska nodarbība Latvijas Nacionālā botāniskā dārza Vides izglītības centrā “Botania” centra speciālistu vadībā, mācību materiāli sagatavošanās un noslēdzošajai nodarbībai skolā. Dabaszinību stundā pirms viesošanās “Botania” skolēni mācās, kādas maņas ir cilvēkiem un kādi orgāni ir augiem. Nodarbībā “Botania” (90 min.) teorētiskās zināšanas tiek pielietotas praktiski: skolēni, izmantojot visas maņas, meklē, pēta un salīdzina augus un to daļas ekspozīcijā. Pēc izpētes kopīgi pārdomā, spriež un rod atbildes uz jautājumiem par augiem: “Vai biešu zupa ir garšīga?”, “Kāpēc koks ir ciets, bet skaidas mīkstas?”, “Vai visi ziedi smaržo?” u.tml., līdz kopīgi secina par maņu orgānu nozīmi ikdienā. Atgriežoties skolas solā, skolēni var turpināt ar maņām iepazīt augu pasauli: degustēt augu tējas un atspoguļot ar maņām uztverto augu pasauli radošā projektā.
Trīs nodarbību cikls: praktiska nodarbība Latvijas Nacionālā botāniskā dārza Vides izglītības centrā “Botania” centra speciālistu vadībā, mācību materiāli sagatavošanās un noslēdzošajai nodarbībai skolā. Dabaszinību stundā pirms viesošanās “Botania” skolēni izvērtē augu lomu savā dzīvē, analizējot savas ikdienas darbības. Diskutējot par augu iesaisti ikdienā, skolēni gūst izpratni par to, cik ļoti dzīvība uz Zemes ir atkarīga no augiem. Nodarbība “Botania” (90 min.) paplašina šo izpratni, reizē attīstot meklēšanas un analizēšanas prasmes. Skolēnu uzdevums ir sameklēt augu izmantošanas iespējas ekspozīcijas stendu krāsainajā kaleidoskopā: atklāt sakņu, stumbru, lapu, ziedu, augļu un sēklu nozīmi cilvēku dzīvē. Atgriežoties skolā, skolēniem tiek piedāvāta iespēja pārvērst iegūtās zināšanas radošos projektos, mudinot novērtēt dabas resursus un mācīties tos saglabāt nākotnei.
Trīs nodarbību cikls: praktiska nodarbība Latvijas Nacionālā botāniskā dārza Vides izglītības centrā “Botania” centra speciālistu vadībā, mācību materiāli sagatavošanās un noslēdzošajai bioloģijas stundai skolā. Bioloģijas stundā pirms viesošanās “Botania” skolēni atsauc atmiņā ziedaugu dzīves ciklu un iemācās nosaukt un raksturot ziedaugu vairošanās veidus – dzimumvairošanos un bezdzimumvairošanos. Tas nodrošinās teorētisko pamatu nākamās nodarbības praktiskajām aktivitātēm. Nodarbībā “Botania” ekspozīcijā (120 min.) skolēni izpēta ziedu daudzveidību, mācās terminus vientuļš zieds, ziedkopa, viendzimuma un divdzimuma zieds, kauslapas, vainaglapas, putekšņlapas, auglenīca. Noslēgumā skolēni preparē ziedus – praktiski apgūst zieda uzbūvi, un nostiprina apgūtos terminus. Atgriežoties skolā, skolēni tiek iedvesmoti veidot ziedu modeļus, radošā veidā nostiprinot zināšanas par augu dzimumvairošanos.
Trīs nodarbību cikls: praktiska nodarbība Latvijas Nacionālā botāniskā dārza Vides izglītības centrā “Botania” centra speciālistu vadībā, mācību materiāli sagatavošanās un noslēdzošajai bioloģijas stundai skolā. Bioloģijas stundā pirms viesošanās “Botania” skolēni veic laboratorijas darbu “Ogļhidrāti augos”: veido banāna šūnu mikropreparātus, analizē vizuālo informāciju un publikācijas, izdarot secinājumus par ogļhidrātu uzkrāšanos augos. Šo materiālu var izmantot, mācoties organismu ķīmisko sastāvu un apgūstot ogļhidrātu veidus. Nodarbībā “Botania” (120 min.) jaunieši darbojas ekspozīcijā, meklējot atbildes uz jautājumiem par katra auga orgāna funkcijām un dzīvības procesiem tajā. Nodarbības mērķis ir atkārtot un atsaukt atmiņā pamatlietas, ko skolēni apguvuši 7.-9. klasē. Apmeklējums palīdzēs diagnosticēt pamatzināšanas par auga orgāniem, to funkcijām un fizioloģiskajiem procesiem augos, pirms tiek padziļināti apgūti šo procesu molekulārie mehānismi un bioķīmija. Atgriežoties skolā, jaunieši padziļināti apgūst fotosintēzes procesu.